Powered by Blogger.
Hubungi Rangkaian Dulang Emas Untuk Membeli & Menjual Emas

Ujian 10gm GCP Goldbar

Wednesday, March 2, 2011

Salam dan selamat sejahtera


Tarikh : 02 Mac 2011

Alat Penguji : Densimeter GK-300

Lokasi : Agrobank,Kuala Lumpur

Kaedah Pengujian : 1. Berat Emas yang di uji.
                              2. Ketulenan emas yang di uji.

Nilai marhum 999 : RM 165.80

Keterangan : Pihak GCP telah mengeluarkan produk baru iaitu goldbar fine gold pada bulan lepas. Pengeluaran produk tersebut mempunyai sijil beserta no. siri goldbar tersebut tetapi tidak mempunyai tandatangan assayer. Di sijil tersebut bertanda 999 sahaja dan tidak memerlukan tandatangan dari assayer, akan tetapi jikalau kandungan emas tersebut ialah 999.9 memerlukan tndatangan assayer untuk membuktikan ketulenan emas tersebut. Assayer merupakan seorng pihak yang menguji emas tersebut secara kimia untuk membuktikan ketulenan dan memberi pengesahan pada sijil. Ujian yang akan dilakukan nnti merupakan prosedur standard dari pihak bank sebelum menerima goldbar tersebut untuk membuat pinjaman ar-rahnu. Dengan menggunakan alat pengujian emas yang terbaik dapat membuktikan ketulenan dan berat emas tersebut dengan tepatnya.Keraguan individu untuk membeli emas akan hilang hasil pengujian yang teliti dari pihak Agrobank apabila anda dapat melihat kualiti emas tersebut dengan resit yang akan dikeluarkan nnti.

Keputusan :
1. Ujian timbang : Dengan menggunakan alat pengujian tersebut, berat goldbar tersebut tepat 10gm.
2. Ujian ketulenan : Setelah direndam selama beberapa minit di dalam densimeter tersebut, hasil ketulenan adalah tepat 24K. Jadi GCP goldbar memang tepat sebagaimana tertera di sijil dan layak mendapat nilai marhum sebanyak RM 165.80/gm.

Kesimpulan : Hasil daripada ujian tersebut, goldbar GCP merupakan emas yg tulen 24K dan tidak perlu meragui ketulenan emas tersebut walaupun tidak mempunyai tandatangan assayer. Ujian yang telah dibuat ini layak membuktikan produk terbaru pihak GCP dapat menyaingi produk-produk keluaran syarikat lain serta dapat menambahkan lagi emas-emas yang berkualiti tinggi di pasaran tempatan.

Salinan surat pajak gadai ar-rahnu agrobank hasil daripada ujian ketulenan dan juga sebagai bahan rujukan pihak tuan/puan untuk melihat keputusan tersebut. Hasil daripada ujian tersebut, pihak admin telah membuat pinjaman 60% daripada nilai marhum. Sekian sahaja dari kami,Terima kasih.

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP