Powered by Blogger.
Hubungi Rangkaian Dulang Emas Untuk Membeli & Menjual Emas

Dinar & Dirham di Saba Islamic Media.

Friday, February 11, 2011

Salam kepada sahabat2 sekelian,


Gambar di atas menunjukkan sebuah kedai buku yang popular di seluruh Malaysia di mana terdapat di kawasan Kuala Lumpur (Taman Setiawangsa-Head Office dan Maju Junction), Selangor (Shah Alam), dan Pahang (Kuantan). Untuk cawangan luar negara terletak di Indonesia (Tangerang). Kedai yang menjual buku2 agama, CD,DVD dan juga keperluan barangan Islam. Syarikat yang telah ditubuhkan pada tahun 1969 ini sudah lama bertapak di Malaysia serta terkenal di kalangan pelancong2 asing beragama Islam untuk membeli buku dan bahan2 lain untuk mendalami ilmu Islam. Kebanyakan buku2,CD dan DVD adalah diimport daripada luar negara dan merupakan pengedar sah di Malaysia. Antara produk yang terlaris serta hangat di pasaran adalah DVD pidato Ahmat Deedat yang terkenal dengan hujah beliau di dalam membidas serta mematahkan hujah org2 Kristian. Hasil royalti jualan daripada DVD tersebut akan disumbang terus kepada keluarga Sheikh Ahmat Deedat secara terus.
Ape yang menarik mengenai kedai tersebut adalah transaksi perniagaan jarang dibuat di mana2 kedai di Kuala Lumpur apabila membenarkan penggunaan Dinar & Dirham untuk membeli barang2 di kedai tersebut. Oleh itu,kepada pemilik2 dinar dan dirham anda boleh menggunakan emas dan perak untuk membuat pembelian. Harga untuk dinar dan dirham adalah berdasarkan harga semasa.

Contoh pembelian di dalam penggunaan Dinar & Dirham.
Ali ingin membeli satu set DVD Pidato Ahmat Deedat yang mempunyai semua tajuk yang berharga RM640.00. Ali telah mengeluarkan 1 Dinar yang telah dimiliki untuk membeli bahan tersebut. Pada ketika itu harga semasa adalah bersamaan RM650. Setelah membuat transaksi perniagaan, pihak Saba Islamic Media telah memulangkan baki sebanyak RM 10 kepada Ali. Ali telah mendapat DVD tersebut setelah sudah transaksi perniagaan.

Contoh di atas menunjukkan penggunaan transaksi di dlam Dinar dan Dirham untuk membuat pembelian. Kuasa membeli tetap ada walaupun anda menggunakan matawang logam tetapi pada masa kini hanya segelintir kedai yang membenarkan penggunaan transaksi berikut. Ini memerlukan kesedaran yang tinggi di dalam menjana dan memperluaskan penggunaan Dinar & Dirham sebagai matawang alternatif yang sudah terbukti tiada susut nilai yang tinggi. Oleh itu, kepada warga kota dan seluruh Malaysia dan Indonesia, jangan lupa untuk mendapatkan buku2 dan bahan rujukan mengenai ilmu agama di kedai tersebut. Di bawah ini disertakan sekali peta untuk ke kedai tersebut.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP