Powered by Blogger.
Hubungi Rangkaian Dulang Emas Untuk Membeli & Menjual Emas

Perlukah Pelaburan Emas?

Sunday, February 20, 2011

Salam sahabat yang dihormati,

Soalan yang selalu ditanya oleh rakan-rakan  mengapa perlu pelaburan emas.

1.  Sebenarnya emas adalah long term investment. Emas memang menguntungkan pelabur sbb sifat harga emas adalah turun naik walaubagaimanapun dalam jangka masa panjang harganya akan bergerak naik. 2 tahun lepas orang ramai bercerita tentang harga emas, mereka memperkatakan harga emas naik, mahal la emas.  Namun pada masa sekarang ini,  orang ramai masih lg berkata emas mahal. Tiada pula cakap emas murah.

2. Jika anda hendak menjana pendapatan tetap setiap bulan, pelaburan emas bukanlah jawapannya melainkan anda menjadi dealer dan berniaga emas untuk dealer public gold www.publicgold.com.my atau dealer GCP www.gcp.com.my. Selain menyimpan emas anda juga boleh menjadi peniaga emas.

3. Pelaburan emas yang dimaksudkan di sini adalah anda beli emas secara fizikal(jongkong) iaitu anda beli emas dapat emas.  Jangan mudah percaya dan tertipu pada skim pelaburan emas yang menjanjikan pulangan lumayan setiap bulan.

4. Teknik yang selalu dilakukan oleh pelabur di Malaysia ialah antaranya;-
a) Beli emas fizikal ketika harga rendah dan jual apabila harga tinggi. tapi mustahil la kalau anda nak untung, beli harini dan jual esok sebab harga emas ada spread antara harga jual dan harga beli. Anda bole semak harga di laman web yang disebutkan di atas.  Ingat, emas adalah pelaburan jangka panjang.
b) beli emas fizikal dan pegang selama yang mungkin sbg aset.
c) Melabur sambil berniaga emas adalah perkara yang paling menarik untuk menjana pendapatan dgn menjadi dealer kerana harga dealer lagi murah dari harga customer.
d) Buat pinjaman dan beli emas fizikal.
e) Buat keuntungan dgn membeli emas fizikal menggunakan teknik pajak di arrahnu.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP