Powered by Blogger.
Hubungi Rangkaian Dulang Emas Untuk Membeli & Menjual Emas

Hadiah Buat Yang Tersayang

Friday, January 28, 2011

Ape rahsia di sebalik kenyataan di atas di dalam pelaburan emas. Makna sungguh mendalam apabila direnung kerana anda merupakan seorng yang bijak dan sekaligus berjaya merebut pakej 2-in-1. Apabila direnung kembali salah satu untuk mengeratkan hubungan kasih sayang adalah dengan selalu memberikan hadiah pada isteri tersayang. Jadi, salah satu hadiah yang mempunyai daya tarikan yang kuat adalah emas. Ini adalah kerana emas dan wanita memang tidak boleh dipisahkan kerana emas ini merupakan logam yang cantik apabila di buat hiasan dan menjadi tarikan naluri yang kuat untuk memilikinya. Oleh itu,secara tidak lansung anda sebagai suami membuat dua perkara di dalam satu masa untuk pelaburan masa hadapan di samping dapat mengeratkan kasih-sayang suami isteri.

Pelbagai jenis barang kemas yang dijual di pasaran seluruh dunia, antaranya ialah gelang,rantai,cincin,subang dan lain2 lg. Oleh itu sebagai posisi seorang pelabur emas, anda mempunyai satu pemikiran yang positif untuk membelikan hadiah yang teristimewa untuk isteri tercinta dan sekaligus mendapat pakej 2 dalam 1. Mempunyai pelbagai gred di pasaran sekarang ni tetapi anda perlulah bijak di dalam pemilihan barang kemas untuk mendapatkan pulangan yang berbaloi di masa akan datang. Terdapat gred emas di pasaran antaranya ialah emas 999,916,835,750,585 dan 375. Dan menurut pendapat kami sebagai admin, untuk perhiasan anda perlu memilih emas 999 dan 916 sebagai pilihan utama. Tetapi di antara keduanya terdapat perbezaan melainkan harga yang lebih tinggi jika dibandingkan dengan emas tersebut.

Emas 999 : di buat dengan kandungan emas hampir 100%,mempunyai sifat yang lembut di sebabkan tiada campuran besi, mempunyai pulangan yang lumayan disebabkan harga yang tinggi,jarang dijumpai melainkan anda membeli di laman web www.gcp.com.my untuk mendapat stok tersebut.

Emas 916 : di buat dengan campuran logam lain dan emas sebanyak 91.6%, mempunyai sifat yang keras disebabkan mempunyai campuran logam lain, pulangan rendah sedikit jika di bandingkan dengan emas 999, mudah didapati di semua kedai emas dan laman web www.publicjewellery.com.my.

Bagaimana gred emas yang lain pula ye?
Gred emas yang lain selain dua yang di atas adalah rendah kandungan emas dan menyebabkan pulangan yang tidak berbaloi di masa akan datang dan harga tidak banyak jauh beza dari emas gred 916. Pembeli mempunyai ilmu di dalam memilih barangkemas yang sesuai untuk dijadikan hiasan ataupun hadiah kepada yang tersayang.

India merupakan pembeli barang kemas terbesar di dunia.
India merupakan negara yang antara teramai di dunia dan juga mempunyai kesedaran emas yang tinggi. Permintaan tinggi barang kemas di negara tersebut mempengaruhi harga emas semasa dunia dan menyebabkan harga sekarang berada di paras yang tertinggi setiap tahun. Jika anda melihat gambar di bawah, anda pasti teruja dengan barang kemas yang dipakai oleh wanita India di sana. Kebanyakan permintaan tinggi barang kemas ketika musim perkahwinan di sana di mana dari hujung rambut ke hujung kaki badan wanita tersebut disaluti emas. ini merupakan adat bagi orang2 India di sana di dalam meraikan majlis perkahwinan.

Tempat mana yang sesuai untuk membeli barang kemas?
Kebanyakkan orang akan menjawab beli di kedai emas. Di dunia yang mempunyai teknologi berinternet untuk membeli emas hanya berada di hujung jari anda sahaja. Dan untuk makluman anda semua, tiada kos upah dikenakan jika anda membeli di internet. Sungguh menarik bukan kerana kedai2 emas mengenakan kos upah untuk barang tersebut. Tetapi anda sebagai pembeli mempunyai pilihan untuk membuat keputusan. jadi rancanglah perbelanjaan anda untuk membuat sesuatu pembelian di dalam emas ini. Harga yang tinggi mempunyai pulangan yang tinggi di masa hadapan. Di samping orang tersayang anda memakai emas, anda pun pasti tersenyum apabila anda mengetahui kenaikan harga emas setiap tahun. Lagi lama anda simpan lagi naik harga emas tersebut. Jadi untuk pembelian terbaik,anda bolehla melihat laman web tersebut untuk melihat contoh2 barang kemas yang dijual.
GCP : www.gcp.com.my
Public Gold : www.jewellery.com.my

Jika anda berminat untuk membuat pembelian, sila hubungi admin untuk mendapat penjelasan lanjut mengenai barang kemas tersebut.

3 comments:

nUr AtikAh Ali January 28, 2011 at 7:09 AM  

encik taufik, lawa la model india tu....bila dibaca post ini, memang berguna ... harap2 diperbanyak kan lagi maklumat tentang emas nih...nak tahu apekah perbezaan sekiranya kite memajak emas di kedai emas biasa atau di bank?

Ikaa November 22, 2019 at 5:54 AM  

Boleh buat ak dulang hantaran emas stu dulang saya bajet rm20k sekarang saya nak lima dulang ws 01160984467

Ikaa November 22, 2019 at 5:55 AM  

Boleh buat ak dulang hantaran emas stu dulang saya bajet rm20k sekarang saya nak lima dulang ws 01160984467

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP